Słuchać i słyszeć
Dziś koniecznie dwa słowa o komunikacji.
Skąd zwroty dobra i zła komunikacja?
Czy nie jest tak, że ona albo jest albo jej nie ma?
W komunikacji nie chodzi przecież o to aby sobie pogadać do rozmówcy tylko o zrozumienie i porozumienie.
Zatem czy może być złe lub dobre porozumienie?
Rozmawiając z innymi osobami, spotykam się często z informacją on/ona mnie nie rozumie, dałem/dałam jasną informację a i tak zadanie nie zostało wykonane…
Znasz takie sytuacje?
Czy to na pewno wina odbiorcy naszej wiadomości?
Czy może to kwestia naszego przekazu?
Czy angażujesz się w proces komunikacji i upewniasz się, że doszło do porozumienia pomiędzy Tobą a rozmówcą?
Czy, zakładając jeszcze, że są pewne rzeczy oczywiste dla Ciebie, po prostu wypowiadasz kilka słów?
Czy słuchasz swojego rozmówcy?
Czy zdarza się tak, że mówicie o różnych rzeczach i nawet nie wiesz o czym tak naprawdę rozmawiacie?
Komunikacja to jedna z kluczowych cech dobrego lidera.
Nie ważne czy prowadzisz firmę, czy współpracujesz z zespołem, czy porozumiewasz się z bliskimi, ta umiejętność jest niezbędna.
Co zrobić aby prowadziła do porozumienia?
Przede wszystkim słuchać i słyszeć.
Zaangażować się w ten proces, być w nim i nie zakładać.
Co zatem możesz usprawnić?
Jak bardzo możesz poprawić swoje relacje z innymi dzięki porozumieniu?