Słuchać i słyszeć
22237
post-template-default,single,single-post,postid-22237,single-format-standard,cookies-not-set,stockholm-core-2.0.7,select-theme-ver-9.8,ajax_fade,page_not_loaded,vertical_menu_enabled,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive
Title Image

Słuchać i słyszeć

Słuchać i słyszeć

Dziś koniecznie dwa słowa o komunikacji.

Skąd zwroty dobra i zła komunikacja?

Czy nie jest tak, że ona albo jest albo jej nie ma?

W komunikacji nie chodzi przecież o to aby sobie pogadać do rozmówcy tylko o zrozumienie i porozumienie.

Zatem czy może być złe lub dobre porozumienie?

Rozmawiając z innymi osobami, spotykam się często z informacją on/ona mnie nie rozumie, dałem/dałam jasną informację a i tak zadanie nie zostało wykonane…

Znasz takie sytuacje?

Czy to na pewno wina odbiorcy naszej wiadomości?

Czy może to kwestia naszego przekazu?

Czy angażujesz się w proces komunikacji i upewniasz się, że doszło do porozumienia pomiędzy Tobą a rozmówcą?

Czy, zakładając jeszcze, że są pewne rzeczy oczywiste dla Ciebie, po prostu wypowiadasz kilka słów?

Czy słuchasz swojego rozmówcy?

Czy zdarza się tak, że mówicie o różnych rzeczach i nawet nie wiesz o czym tak naprawdę rozmawiacie?

Komunikacja to jedna z kluczowych cech dobrego lidera.

Nie ważne czy prowadzisz firmę, czy współpracujesz z zespołem, czy porozumiewasz się z bliskimi, ta umiejętność jest niezbędna.

Co zrobić aby prowadziła do porozumienia?

Przede wszystkim słuchać i słyszeć.

Zaangażować się w ten proces, być w nim i nie zakładać.

Co zatem możesz usprawnić?

Jak bardzo możesz poprawić swoje relacje z innymi dzięki porozumieniu?