Doceniasz wartość pytań?
Wiesz już, że skutecznemu liderowi pomaga słuchanie, no bo jak bez słuchania poznasz potrzeby swoich współpracowników?
Skąd będziesz wiedzieć, że są zadowoleni lub nie?
Skąd będziesz wiedzieć czy projekty idą zgodnie z harmonogramem?
Skąd będziesz wiedzieć, że plan jest realizowany lub nie i z jakiego powodu?
Jak poznasz potrzeby swoich klientów?
Nie słuchając?
Ale żeby móc usłyszeć odpowiedź, musisz oczywiście najpierw zapytać.
Pamiętaj nie dostaniesz odpowiedzi na pytania, których nie zadasz.
Jak mówi John C. Maxwell: „Im pytanie jest lepiej przemyślane i bardziej precyzyjne, tym lepsza jest odpowiedź”.
Anthony Robbins dodaje: „ Dzięki pytaniom o wysokiej jakości osiąga się wysoką jakość życia. Ludzie sukcesu zadają lepsze pytania i w rezultacie uzyskują lepsze odpowiedzi”.
Pytasz innych o ich punkt widzenia?
Pytasz co widzą, co robią, jakie mają pomysły?
Słuchasz gdy mówią o problemach?
Zastanawiasz się jak je rozwiązać, czy zbywasz rozmówców myśląc, że to jak zawsze tylko same wymówki?
Słuchasz?
Pytasz?
Analizujesz?
Rozważasz możliwości?
Wdrażasz nowe rozwiązania?
Jeżeli nie, zapewne porażka i problemy są z Tobą każdego dnia.
Chcesz aby tak było zawsze?
Jeżeli nie, zastanów się jak możesz temu zaradzić?